tisdag 14 juni 2011

Övergrepp!!

Fästingar... Ja de e övergrepp mot mänskligheten! Ja! Det säger min mamma!
Åh det håller jag med om fullt ut! Varför utrotas inte dom små jävlarna?
Vad faan gör dom för nytta?
Finns det nån vettig normal människa som vill ha dessa små liven så gå ut o samla hem dom te dig själv!

Men om ingen vill utrota dom, varför inte göra så att dom LYSER? Då hittar vi dom precis ÖVERALLT!
Hämtade Boris från soffan förut o la han i min famn i sängen medans jag kollade på en serie o TADA så var det en äcklig liten JÄVEL som kröp runt på min arm (kan ju säga att det var några snabba sekunder! Slängde bort Boris o kraffsa bort den lilla jäkeln!). Kollade armarna minst tusen gånger, slängde av mig tshirten o kollade mig NOOOOOGA o sen på med en ny tshirt. Ringde Morgan för att han skulle hjälpa mig (våga ju knappt ta i sängkläderna) men han va inte te stor hjälp när han kom hem. När man letar efter en liten liten liten svart fästing i mörka sängkläder, inte bäddar du ihop o lyfter på allt o tror att han ska hoppa ut o säga: Tjoho! Du hitta mig!
Nä du, så jag blev assur o hoppade in i duschen (igen! va lixom inte ens en timme sen jag tog en dusch! Onödigt det kände att blåsa håret!). Så han slängde ut alla sängkläder på vädring... Som om det hjälper!? Så nu har JAG bäddat rent så JAG kunnat SE om han gömt sig nånstans!

Ja tänk om ni små jävlar hade lysande glada färger så man slipper genomlida oron av att ni kryper på oss eller väntar på oss i sängen!

Men egentligen ska jag väl inte klaga heller, det e den första Boris drar in o hans fästingmedel har väl börjaat släppt skulle jag tro, han ska ha ny pipett på torsdag...



1 kommentar:

  1. Ja fy saaaatan för de små krypen som kallas för fästingar, visst skulle det finnas en spray som man kunde spraya på gräset som gjorde att de lös neongult eller nåt ;/ då visste man om man kunde lägga sig och sola på en handduk på gräset, så helst sitter jag i en stol men ibland måste man ju vända på steken och sola baksidan, man blir ju som black & White, men då har jag full koll på täcket som jag ligger på så inget kryper, så skulle vilja ha ett spray som jag kunde spraya under och runt om filten, man får ju inte vara ifred för dom så visst är det ÖVERGREPP MOT MÄNSKLIGHETEN !!!
    och stackars dig som hade en som kröp på dig, jag hade själv gjort som du, och när den kommer bort i sängen och inte hittar den, DET ÄR MIN STÖRSTA FARA, blir ju inte lugn förrän man vet att den är HELT borta ! och ute ur lght !!
    Jag hade en som kröp på mig för några sommrar sedan och hela dagen var förstörd, och jag satt mer eller mindre upp och solade tills vi istället bestämde oss för att åka hem ;(
    Och förra året när Monicas hund Ebba var med i bilen efter vi hade varit hos Mats O Rosalba så satt hon i mitt knä, och jag såg den lilla jäveln till fästing krypa på Ebbas nos ! Ja blev förstenad och och Monica fick snabbt leta upp ett ställe att stanna på och jag vet inte hur länge jag kollade efter på mig själv, borstade och ryckte i kläderna hela tiden, och kollade bilsätet m.m. och Ebba fick sitta i baksätet resten av vägen, stackars Ebba ;( och jag gjömde inte den fästingen på flera dagar som var så nära mig och tanken på att den kunde ha varit på mig he he. Monica hon asgarvade i flera timmar och gör det fortfarande när det kommer på tal ;)
    Hoppas du slipper fler av såna där aliens !
    Kramar

    SvaraRadera