tisdag 31 maj 2011

Mycket tankar igår!

Igår snurra det i hövve efter att ha läst aftonbladet. Är nog många som skulle dömma mig för att ens yttra mig inom detta eftersom jag aldrig haft missfall eller aldrig behövt göra valet abort. Jag hade ju "turen" att inte kunna "råka" bli på smällen som ung. Men jag klart man har olika åsikter om vad man ska anse om gränsen för aborter o vilka åldrar.

Gunilla Gomér: "Adoptera – istället för abortera."
Tycker det enda hon skriver som hon har rätt i är att det ska bli lättare te o adoptera inom Sverige.

Men det som Daniel Pernikliski skriver låter ju mer rimligt i mitt hövve iaf : ”Lösningen måste vara att minska antalet oönskade graviditeter – inte att fullborda dem”

Vet ju inte riktigt vad Gunilla anser om detta men jag tolka det som såhär. Om jag hade en dotter på 14 eller 15 bast som blev på smällen o hon var över tolv veckors gravid hade jag då ICKE tillåtit henne att fullborda graviditeten för att det e bättre att adoptera än att abortera...

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13102890.ab

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13102859.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar